Bismillahirrahmanirrahim
Zaman daireseldir. Kader çizgisinin içerisinde bir cüzdür.
Zan döngüseldir. Her bir vakit namaz, insan hayatında bir inkılaptır.
Sabah-güneş; doğuş-kuruluş dönemi
Öğlen vakti; ergenlik dönemi
İkindi vakti; olgunluk dönemi
Akşam vakti; ahir dönem yani kişinin kıyameti
Yatsı vakti, son nefes yani haşr dönemi
Her gün bir diriliş ve ölümdür.
Elma ağacı her zaman elma meyvesini verir lakin Tut Ağacı yaprağı farklı, şart ve fonksiyonlar sonucunda farklı sonuçlar veriyor.
Tut Ağacının yaprağı, kaderin tabiat versiyonudur.
İmam Şafi Hazretleri’nin Allah’ın varlığına dair delilinin “Tut yaprağı” olduğunu biliyor muydunuz?
“Allah’ın varlığına dair delilin nedir” diye sorduklarında, “Tut yaprağıdır” cevabını veriyor. Açıklamasını şöyle yapıyor: Malumunuz Tut Yaprağının tadı, rengi, kokusu ve nihayet maddesi birdir.
İşte bu bir tek maddeden koza (ipek) böceği yer ipek yapar, koyun yer et ve süt yapar; geyik yer misk yapar ve arı yer bal yapar.
Tadı, rengi, kokusu, nihayet maddesi bir olduğu halde tek cins yaprakla bu kadar çeşitli madde yaratan ve yaptıran kimdir? Şüphesiz bütün bunları ancak Allah yaratabilir.
Bu olay bize zikir ayetlerinin okunması ve tefekküre dalmamızı salık verir.
Un’u ekmek olarak yemek nimettir.
Ekmeği yaratılış amacına göre kullanmak o şeyi nimet kılar, yoksa ya küfür veya israf olur.
Hz. Muhammed (sav) dışındaki Nebi/Resuller medeniyetlerinin öncüsüdür.
Hep şehirlerde yaşamışlar. Bunun sebebini,ibn-i Arabi Duha Suresinin 4. Ayetinin tefsirinde söyle açıklıyor:“Senin için sonu ilkten hayırlı kıldık” ayetinde.
Hira’dan Mekke’ye inmek, Mekke’den Medine’ye hicret etmek şeklinde.
Her şehir değişimi bir hicrettir. (akö)
Her hicret bir inkılaptır.(A. Şeriati)
İstanbul’da bulunan bazı yerleşim yerleri şehir değildir.
Örnek; “Gazi semti” Hucurat 14. Ayette Bedevilerin imanı için söylenenleri, şimdi İstanbul’un Gazi semtinde yaşayanların şehirliliği için söyleyelim:
Hayır! Siz şehirli olmadınız. Şehir’e teslim oldunuz. Şehir sizin genlerinize işlemedi!
Sağlıcakla kalınız… akö